DIY- Poszewka na poduszkę!

Nic tak nie dodaje uroku sypialni jak piękne, kolorowe poduszki! Dzisiaj pokażemy Wam jak uszyć własną poszewkę na poduszkę, która z pewnością zachwyci domowników

Czego będziecie potrzebować aby uszyć własną, niepowtarzalną poszewkę? Na pewno materiału, z którego chcecie uszyć poszewkę- w zależności od wielkości poduszki, należy odpowiednio wybrać długość materiału, poduszka oraz nici. Nasza poszewka będzie otwierana z tyłu, a poduszka wsuwana przez otwór, więc żaden suwak nie będzie Wam potrzebny.

Na początku jak zazwyczaj należy wykonać odpowiedni wykrój- najlepiej z papieru pakowego. Najpierw musimy zmierzyć nasza poduszkę i dodać po 4 cm do każdego boku na margines szwu i objętość.

Następnie należy wyciąć kawałek na górę według wymiarów wykroju oraz dwa kawałki na spód- każdy o jednym boku równym połowie dłuższego boku wykroju z dodatkiem 5 cm, a drugi równy krótszemu bokowi wykroju. Przykład: na kwadratową poduszkę o wymiarach 40×40 cm należy wyciąć kawałek na górę o wymiarach 44×44 cm oraz dwa kawałki o wymiarach 44×27 cm.

Teraz czas na szycie! Podwiń brzeg i załóż na siebie wykończone krawędzie obu kawałków, tak aby spód miał te same wymiary co góra. Prawą stroną materiału zszyj do środka oba kawałki wzdłuż dolnego i górnego boku na odcinku, na którym na siebie zachodzą. Następnie zszyj wierzch ze spodem wzdłuż wszystkich boków z marginesem 1,5 cm, również prawą stroną do środka. Rozprasuj szwy i ponacinaj na rogach, przewróć poszewkę na prawą stronę i zaprasuj. Twoje poszewka jest gotowa!

Jest to tylko podstawowy przepis na poszewkę, możesz aby ją ozdobić zrobić dziurki i przyszyć guziki, obszyć krawędzie sznureczkiem i wszyć w szwy falbankę czy wyhaftować na górze poszewki wzór. Wszystko zależy od Twojej kreatywności i od tego, do czego dana poduszka ma służyć! Miłego szycia! 

Zaloguj się aby skomentować

Dodaj komentarz