Jak wykonać sweterek na kubek?

Sezon zimowy w pełni. To dobry czas na wyciągnięcie z zakamarków szafy szydełka oraz włóczki i wydzierganie niewielkiej robótki. Dzisiaj podpowiemy Wam jak w prosty sposób ozdobić nudny jednokolorowy kubek, nadając mu bardziej zimowego looku.

Pora na wykonanie stylowego kubraczka, który nie tylko uatrakcyjni Twój kubek, ale również sprawi, że poranna kawa nie wystygnie nam tak szybko. Do dzieła!

Czego potrzebujemy?

  • włóczkę w Twoim ulubionym kolorze
  • szydełko 5 mm
  • niewielki guzik
  • ostre nożyczki
  • igłę i nitkę do przyszycia guzika
  • gotowej ozdoby wykonanej z włóczki

Przed rozpoczęciem pracy wykonujemy próbkę, aby obliczyć ile oczek przypada na obwód naszego kubka. Ich ilość zależy od wymiarów kubka, ale też wielkości szydełka i grubości włóczki. Następnie na kartce papieru projektujemy wzór, jaki będziemy chcieli umieścić na naszym sweterku. Przygotowania zakończone? Przystępujemy do właściwej części naszej pracy.

Na samym początku wykonujemy łańcuszek, który powinien być niewiele większy od wymiarów kubka. Robimy kolejno łańcuszki i rzędy, aż do momentu, kiedy osiągniemy pożądaną wysokość. Następnie przykładamy robótkę dookoła kubka, aby nabrać nieco wyobrażenia co do dalszego szydełkowania.

W dalszej części przystępujemy do połączenia dwóch końców naszego materiału. W tym celu nakładamy sweterek na kubek i wykonujemy kilka serii łańcuszka, które połączą dół robótki. Ścieg kończymy po prawej stronie. Następnie wykonujemy jeszcze kilka ściegów idąc tym razem z dołu do góry i z góry na dół. Kolejnym ściegiem łączymy prawą stronę sweterka z lewą i jeszcze raz wędrujemy szydełkiem w kierunkach: dół-góra i góra-dół. Dzięki temu będziemy mieć ładne wykończenie robótki.

Na lewej górnej części kupka, za pomocą igły i nitki przyszywamy wybrany guzik. Po prawej stronie wyszywamy szydełkiem pętelkę, która ma być na tyle długa, aby z łatwością można było zapiąć ocieplacz. Następnie zdejmujemy sweterek i na środku robótki przyszywamy wybraną wydzierganą ozdobę. Znowu nawlekamy robótkę, zapinamy guzik i gotowe!

Prawda, że proste? Do dzieła!

Zaloguj się aby skomentować

Dodaj komentarz