Koronkowy biustonosz DIY

Chcesz poczuć się dobrze w swoim ciele i zyskać pewność siebie? Czujesz się zbyt mało kobieca? Czas to zmienić! Zacznij od uszycia stylowego biustonosza DIY.

Dlaczego warto?

Koronkowy biustonosz, zwany także lace bra to prawdziwy hit tego sezonu. Jest niezwykle wygodny i świetnie prezentuje się, niezależnie od rozmiaru biustu. Jego zakup w sklepach z bielizną jest jednak bardzo kosztowny. Czas więc zmierzyć się z samodzielnym zrobieniem biustonosza.

Potrzebować będziesz…

podstawowych materiałów. Będzie to szeroka koronka (z zapasem 1m), cienka koronka, którą wykończysz dół biustonosza, hafka, która służyć będzie do zapięcia (możesz użyć już gotowej ze starego biustonosza). Niezbędna będzie również cienka gumka na ramiączka (1 cm z zapasem) i szersza gumka, którą umieścisz pod biustem – 2,5 cm. Użyć możesz również wszelkich aplikacji, które upiększą bieliznę. Szyć możesz ręcznie lub na maszynie do szycia, w zależności od Twoich umiejętności i wygody.

Inspiracje?

Wszelkie wzory i modele lace bra znaleźć możesz na Pinterescie lub Instagramie. Zainspirować mogą Cię również sklepowe modele.

Pobierz wymiary

Zmierz wymiary dla swojego biustonosza, np. wzorując się na starszym modelu lub pobierając nowe wymiary. Najlepiej jeśli pomoże Ci druga osoba, która zaznaczy charakterystyczne punkty do wykroju, na podstawie których narysujesz kształt miseczki (pod, na środku i nad biustem, gdzie sięgać ma materiał). Na papierze nakreśl linie proste, które następnie zaokrąglisz, aby wyciąć miseczkę. Pamiętaj o dodaniu około 1cm zapasu przed wycięciem formy.

Tworzymy lace bra

Przyłóż formę do koronki, którą masz już złożoną na pół, przypnij za pomocą szpilek i wytnij dwukrotnie. Zszyj ze sobą dwie części koronki i przymierz do biustu tak, aby pasowały do niego.

Teraz pozostaje odmierzenie długości na grubszą gumkę i znalezienie miejsca na doszycie haftki. Miseczki przyszyj tak, by zachodziły na siebie przy gumce. Teraz odmierz gumkę na ramiączka i przyszyj.

Dodatki dla urody

W lace bra wszyć możesz piękne kokardki, koraliki, cekiny, czyli wszystko to co tylko zechcesz.

Zaloguj się aby skomentować

Dodaj komentarz