Jak uszyć ocieplacze na kubek?
łatwy
2
zaloguj się aby zagłosować
Ocieplacz na kubek wykonany własnoręcznie z tkaniny lub dzianiny może być doskonałym pomysłem na prezent dla bliskiej nam osoby, zwłaszcza że jego wykonanie jest naprawdę proste. Poniżej chciałabym Wam pokazać, jak uszyć ocieplacze na kubek, które będą chronić Wasze ręce przed ciepłem napoju.
krok 1
Przygotuj materiał, nożyczki, metr krawiecki, maszynę i dwie gumki do szycia, igłę oraz nitkę.
krok 2
Zmierz obwód kubka od zewnętrznej strony oraz jego wysokość.
krok 3
Przytnij wybrany materiał w taki sposób, aby odpowiadał on wymiarom kubka, a jednocześnie pozostawiał nieco wolnej przestrzeni u góry kubka, co umożliwi swobodne picie napoju. Pamiętaj również o tym, że tkanina musi zostać obszyta ze wszystkich stron.
krok 4
Obszyj wycięty materiał.
krok 5
Wszyj gumki w materiał, tak aby w momencie nakładania ocieplacza znajdowały się one powyżej oraz poniżej ucha kubka.
krok 6
Następnie zszyj materiał, ale tylko w miejscach, gdzie znajdują się gumki, pozostawiając wolną przestrzeń na ucho kubka. W ten sposób ułatwione będzie również wkładanie i zdejmowanie ocieplacza. Miejsce zszycia można dodatkowo ozdobić przyszywając guziczki.
krok 7
Zastosowanie elastycznych gumek to doskonały sposób na zapewnienie odpowiedniego przylegania materiału do kubka, zwłaszcza jeśli naczynie zwęża się ku dołowi.