Miś przytulanka krok po kroku
średni
0
zaloguj się aby zagłosować
Chcesz uszyć dla swojej pociechy oryginalnego pluszaka, ale nie wiesz jak się za to zabrać. Ten przepis na szycie krok po kroku pokaże Ci jakie to proste.
krok 1
Pierwszym etapem jest stworzenie wykroju/szkicu na którym w dalszych etapach pracy będzie można się wzorować. Ja narysowałam najprostszą formę czyli takie jajo (najprostszą, bo najłatwiejszą do zszycia). Do tego łapki i uszka i zawieszka. Pamiętajcie o pozostawieniu miejsca na szew około 1,5 cm.
krok 2
Kolejnym etapem jest wybór i dopasowanie tkanin. Wszystkie misie wykonałam ze 100% bawełny o gramaturze 145 g/m2 w przepięknych żywych kolorach. Wszyłam również metki rypsowe, satynowe. Każda część misia ma podszewkę z flizeliny aby nie ulegał odkształceniom.
krok 3
Na samym początku zszywamy ze sobą po obwodzie warstwę bawełny i flizelinę. Oczy i nosek można wykonać ze średnio miękkiego filcu. Wszystkie te elementy należy wszyć ściegiem zygzakowym tak jak na zdjęciu.
krok 4
Przed zszyciem przodu z tyłem misia w łapki należy włożyć piankę sylikonową, później nie byłoby to możliwe. Obawiając się przesunięcia któregoś z elementów podczas szycia, wcześniej można je ręcznie w kilku miejscach przeszyć..
krok 5
Aby przekręcić misia na prawą stronę należy zostawić otwór szerokości 2 cm najlepiej między „nóżką a rączą”, który po napełnieniu misia należy zszyć ściegiem krytym. (na zdjęciu misie przed wypełnieniem i zszyciem pozostawionego otworu)
krok 6
Do wypełnienia misia zaleca się użyć pianki antyalergicznej posiadającej certyfikat Oeko-Tex standard 100
krok 7
Czas pracy z wykrojem, wycięciem wszystkich elementów i zszyciem około 3 godziny. Zalecam pranie ręczne. Efekt końcowy (przód)
krok 8
Efekt końcowy (tył)
krok 9
Przedstawiam inne pluszaki mojego projektu od szkicu poprzez wykrój i uszycie. Jeśli chcecie się dowiedzieć jak je uszyłam piszcie w komentarzu a ja dla was przygotuje Przepis na szycie.