Gryzak dla bobasa krok po kroku
łatwy
0
zaloguj się aby zagłosować
Gryzaki zyskały na popularności za sprawą pluszu minky z którego są wykonywane, jest to miły w dotyku polar z wypustkami w kształcie kółeczek lub serc. Produkt przeznaczony jest dla dzieci i niemowląt do przytulania oraz zabawy dodatkowo pobudza malucha do ćwiczenia zwinności paluszków. Można go zabrać do wózka. Jest łatwy w pielęgnacji należy prać w temperaturze 30 st. C, wirować do 800 obr/min - nie używać wybielaczy - można prasować tylko po stronie bawełny. W różnych sklepach internetowych można kupić sensorki w kształtach tj. kwadrat lub stożek. Wybrałam najprostszą formę do uszycia czyli płaską szmatkę o wymiarach 15 cm x 20 cm. Gryzak będzie składał się z kilku warstw: 1. Spodnia warstwa plusz minky (100% poliester) o gramaturze 260g/m2; 2. Jedna warstwa flizeliny jako podszewka; 3. Jedna warstwa włókniny silikonowej o właściwościach antyalergicznych posiadającej certyfikat Oeko-Tex standard 100. Moim zdaniem ten rodzaj tworzywa lekko się nagrzewa i oddaje ciepło; 4. Kolejna warstwa flizeliny; 5. Wzorzysta 100% bawełna o gramaturze 150g/m2; + gryzak można przyozdobić kolorowymi METKAMI, tasiemkami satynowymi 12 SZTUK po 4 na każdym brzegu. Wszystkie warstwy powinny mieć jeden wymiar u mnie to 20 cm x 15 cm plus po 2 cm na szew.
krok 1
Wszystkie pięć warstw trzeba ze sobą połączyć. Zaczynamy od zszycia ze sobą minky, flizeliny i warstwy pianki. Jak to robimy ? Wszystkie warstwy składamy równo ze sobą w kolejności która wcześniej podałam i dookoła przeszywamy ściegiem prostym. Tkanina minky ma to do siebie ,że się trochę rozciąga nie martwcie się jeśli tak się dzieje jest kilka wyjść zmniejszyć lub zwiększyć naprężenie nici na maszynie, jeśli to nie zadziała zmniejszyć lub zwiększyć naprężenie nici w bębenku (jest tam taka śrubka którą możemy regulować naprężenie nici), lub zmienić igłę na np 100/110).
krok 2
Następnie wybieramy metki mogą być satynowe, bądź rypsowe. Ja wolę te satynowe są bardziej elastyczne.
krok 3
Następnie układamy kolejno flizelinę na nią bawełnę i przyszywamy metki. Metka ma długość 8 cm, po złożeniu na pół 4 cm a po wszyciu i wywinięciu wystająca metka ma 3 cm. Każda metka oddalona jest od siebie co 1 cm.
krok 4
W końcowym etapie pozostają dwa kawałki które musimy razem zszyć. Kawałek z minky łączymy z bawełną. Kawałki skierowane są oczywiście prawą stroną do siebie.
krok 5
Po zszyciu obu części wywijamy wszystko na dobrą stronę. Należny pamiętać aby pozostawić 2 cm otwór przez który będziemy mogli wywinąć wszystko. Taki otwór powinno się zszyć ściegiem kryjącym. Czas pracy około 35 minut :D Gotowe :D