Patchworkowe gwiazdki krok po kroku
trudny
0
zaloguj się aby zagłosować
Bombki wykonane techniką patchwork z 100% bawełny o gramaturze 145 g/m2 w dwóch kolorach. Bombki wykonane z materiału są świetnym pomysłem na zastąpienie starych plastikowych, szklanych bombek czymś oryginalnym bezpiecznym dla dzieci i łatwym w przechowywaniu. Bombki można również przyczepić do firan lub zasłon za pomocą małych szpileczek lub zrobić z nich girlandy.
krok 1
Czego potrzebujemy : 1. Bawełna w dwóch kolorach 2. Pianka antyalergiczna do wypełnienia gwiazdek 3. Tasiemki satynowe lub sznurek jutowy jako zawieszki 4. Nożyczki, nici 5. Wykrój 6. Maszyna do szycia
krok 2
Jak stworzyć wykrój ? Potrzebujemy do tego celu kawałka tektury na którym narysujemy jedno ramię gwiazdki o przekątnych 8,5 cm x 6 cm. Jeśli chcecie większą gwiazdkę przekątne muszą być dłuższe (pamiętajmy o pozostawieniu 0,5 cm na szew z każdej strony).
krok 3
Od wykroju należny odrysować 12 takich samych fragmentów. Potrzebnych na jedną gwiazdkę.
krok 4
Aby zszyć ze sobą ramiona gwiazdki należy ułożyć je naprzemiennie czerwony do zielonego i tak po zszyciu 6 fragmentów powstają 3 większe.
krok 5
Używamy ściegu prostego. Zszywając poszczególne elementy pamiętajcie o pozostawieniu zawsze takiego samego szwu u mnie jest to 0,5 cm.
krok 6
Powstałe 3 fragmenty zszywamy ze sobą tak jak w kroku 4 . Wtedy uzyskujemy jedną stronę bombki tzw. gwiazdę.
krok 7
W końcowym etapie pozostają dwie gwiazdy które musimy razem zszyć. Kawałki skierowane są oczywiście prawą stroną do siebie. Dodatkowo wszywamy zawieszkę. Może być to zawieszka z tasiemki satynowej o szerokości 12 mm, długość tasiemki około 7 cm x 2.
krok 8
Aby przekręcić gwiazdki na prawą stronę należy zostawić otwór szerokości 2 cm który po napełnieniu gwiazdki należy zszyć ściegiem krytym. Do wypełnienia zaleca się użyć pianki antyalergicznej posiadającej certyfikat Oeko-Tex standard 100.
krok 9
Bombki można prać w temperaturze nie większej niż 30 stopni, nie używać wybielaczy. Czas wykonania kompletu 6 sztuk jeden wieczór :D Efekt końcowy :D