Bawełniany piórnik na suwak krok po kroku
średni
1
zaloguj się aby zagłosować
Oryginalny piórnik szkolny zasuwany na suwak, może posłużyć jako etui na drobiazgi lub kosmetyki. Czego potrzebujemy: 1. Bawełna w dwóch kolorach 2. Zamek błyskawiczny 30 cm 3. Nożyczki 4. Centymetr krawiecki
krok 1
Pierwszym etapem jest wycięcie odpowiednich prostokątów. Potrzebujemy dwóch prostokątów w jednym kolorze na podszewkę plus dwóch na zewnętrzną część piórnika. Ja na podszewkę wybrałam tkaninę w czerwone paski, a na zewnętrzną część gwiazdki i paski.
krok 2
Z tkaniny należy wyciąć 4 prostokąty o identycznych wymiarach 25 cm x 9 cm oraz jeden prostokąt na szlufki o wymiarach 16 cm x 6 cm. Wszystkie elementy należy dokładnie uprasować.
krok 3
Następnie należy przyszyć do lewej strony zamka dwa fragmenty podszewki. W ten sposób jak na zdjęciach. Do spodniej części zamka przykładamy tkaninę prawą stroną i szyjemy ściegiem prostym jak najbliżej zamka, do tego celu można użyć specjalnej stopki do wszywania zamków. Tkaninę przykładamy w ten sam sposób jak na zdjęciu po lewej stronie. Po wywinięciu materiału uzyskujemy efekt jak na zdjęciu po prawej stronie. Jest to nasza wewnętrzna strona piórnika.
krok 4
Następnie odwracamy zamek zewnętrzną stroną i przyszywamy do niego dwa fragmenty zewnętrzne tkaniny. Pierwszy w paski drugi w gwiazdki. Tak jak w poprzednim kroku. Tkaninę przykładny prawą stroną do prawej strony suwaka i szyjemy ściegiem prostym. Na zdjęciu przyszyte obie tkaniny na zewnętrzną część piórnika.
krok 5
Następnie musimy odpowiednio połączyć wszystkie warstwy aby zszyć poprawnie piórnik. Czyli: Warstwę podszewki łączymy z warstwą podszewki. Warstwę zewnętrzną piórnika (gwiazdki) łączymy z tkaniną zewnętrzną w (paski). Aby pomiędzy tymi warstwami znajdował się suwak. Tak jak na zdjęciu. Szyjemy tylko wzdłuż piórnika pozostawiając na podszewce 3 cm otwór przez który przekręcimy piórnik na odpowiednią stronę. Po szerokości jeszcze nie szyjemy.
krok 6
Pozostał nam jeszcze jeden prostokąt o wymiarach 16 cm x 6 cm. Posłuży on nam za szlufki do piórnika które umieścimy po obu końcach suwaka. Tkaninę składamy na pół i szyjemy ściegiem prostym po lewej stronie tkaniny. Następnie przy pomocy agrafki przewlekamy tkaninę na prawą stronę. Powstaję nam rurka którą po wyprasowaniu przecinamy na pół. Następnie wszystko składamy w odpowiedniej kolejności od spodu podszewka, na suwak kładziemy złożoną szlufkę na pół, następnie prawa (zewnętrzna część piórnika) i wszystko zszywamy ściegiem prostym. Po zszyciu odstające kawałki suwaka ucinamy równo z materiałem.
krok 7
Powinno to wyglądać ta jak na zdjęciu po lewej stronie. Kolejnym krokiem jest przekręcenie piórnika na prawą stronę przez pozostawiony wcześniej otwór i wykręcenie podszewką do zewnątrz aby móc zszyć rogi piórnika w celu uzyskania prostokątnego kształtu.
krok 8
Aby uzyskać taki efekt należy rogi piórnika złożyć identycznie jak na załączonych zdjęciach. Nie martwcie się jeśli wszystkie wcześniejsze kroki wykonacie prawidłowo to po przekręceniu piórnika one same zaczną się układać w odpowiedni sposób więc na pewno zobaczycie w którym miejscu należny je zszyć. Widać to również na zdjęciu po prawej stronie.
krok 9
Ostatnim krokiem jest przekręcenie piórnika na prawą stronę oraz zszycie otworu w podszewce ściegiem krytym. Piórnik można prać w pralce w temp 30 stopni. Czas pracy około 2 godziny. Efekt końcowy poniżej.
krok 10
Moje inne piórniki które sama uszyłam. Jeśli macie jakieś pytania zapraszam. Miłej pracy :)