Prosty fartuszek kuchenny
łatwy
0
zaloguj się aby zagłosować
Fartuszek może być fajnym pomysłem na prezent dla każdej Pani Domu :) Choć jestem pewna, że i nie jeden Pan Domu byłby zadowolony z takiego uszytka (oczywiście w bardziej męski wzór) :) Do jego uszycia będzie potrzebne około 1 metr tkaniny (np. bawełny) i około 3 metry bawełnianej taśmy. Prostszego przepisu na szycie fartuszka nie znajdziecie! ;)
krok 1
Złożyć materiał na pół (prawą stroną do prawej) i wyrysować na materiale formę. Przykładowe wymiary poniżej (na zdjęciu wymiary całego fartuszka po rozłożeniu). Następnie wyciąć fartuszek.
krok 2
Wszystkie krawędzie fartuszka obszyć bawełnianą taśmą. W ten sposób można zabezpieczyć materiał przed pruciem i jednocześnie ładnie wykończyć brzegi :)
krok 3
Taśmę najlepiej przyszywać sekwencyjnie. Każdy poszczególny odcinek upinać szpilkami do materiału i szyć na maszynie bardzo powoli, jednocześnie kontrolując, czy materiał nie wyślizguje się spod taśmy. Obszywanie zaczęłam od dolnej i górnej krawędzi, następnie wykończyłam podszycie pachy – tutaj wymierzyłam dłuższą taśmę, która od razu służy za górny uchwyt fartuszka. Na końcu obszyłam brzegi pionowe, tu również z każdej strony przygotowałam dłuższą taśmę, która pełni funkcję paska fartuszka.
krok 4
Wykroić i przygotować do wszycia kieszeń. Górną krawędź kieszeni oblamować taśmą, a pozostałe krawędzie podwinąć dwa razy na szerokość około 1 cm i spiąć szpilkami. Na końcu doszyć kieszeń do fartuszka.
krok 5
Fartuszek gotowy! :)