kreatywna zabawka dla dziecka , konik na patyku
średni
1
zaloguj się aby zagłosować
Jak uszyć konika na patyku , kreatywną zabawkę dla dziecka
krok 1
Potrzebujemy : -Materiał w wybranym kolorze, wykorzystałam gładkie minky - tkaninę bawełnianą, może być inny materiał - kij od szczotki - włóczkę na grzywa -wypełnienie do poduszek ja używam kulki silikonowej - kolorową taśmę rypsową, bawełnianą lub pasek skórzany do wykonania uzdy, ja wykorzystuje tkaninę bawełnianą, którą potem na paski o szer 5 cm - metalowe kółka do uzdy - kawałek filcu na oczy - klej na gorąco - nożyczki, szpilki ,miarki - kartki do wykonania rysunku - igła i nitka do szycia recznego - maszyny do szycia
krok 2
Wykonanie : Na przygotowanej kartce rysujemy głowę naszego konika , uszy, oczy i wycinamy . Podane wymiary zawierają już zapas na szew.
krok 3
Wykroj przypinamy szpilkami do materiału, który jest podwójnie złożony, od razu wycinamy dwie części głowy . To samo robimy z uszami -dwa razy . Z filcu wycinamy oczy x2 naszywamy lub wyszywamy oko Mamy : 2x głowa konika , 4x ucho , 2x oko , 2 kółka do uzdy , pasek z tkaniny bawełnianej o szer 5 cm i długości 160 cm na uzdę , włóczkę na grzywę i pisaki do tkanin , tu sobie wymyśliłam , że pisakami przyozdobię uzdę.
krok 4
Oczy rozmieszczamy równo po obu stronach materiału, przypinamy szpilkami i przyszywamy na maszynie
krok 5
Następnym etapem jest zszycie uszu . Wycięte uszy składamy prawym stronami do siebie , spinamy szpilkami i zszywamy na maszynie . Przekrecamy na prawą stronę , składamy boki do środka i zszywamy ręcznie . Następnie zszyte uszy wkładamy w nacięty materiał na czubku głowy po prawej stronie, przypinamy szpilkami na lewej stronie i zszywam na maszynie.
krok 6
Z przygotowanej włóczki robimy grzywę konika. Włóczkę tniemy na 20 cm kawałki i układamy na płaskiej powierzchni jeden obok drugiego do długości 40 cm . Tak przygotowany odcinek przeszywamy na maszynie przez środek. Grzywę składamy na pół wzdłuż przeszycia i układamy na wyciętej głowie konia na prawej stronie. Przykrywamy drugim kawałkiem materiału prawą stroną do dołu i spinamy szpilkami . Całość zszywamy na maszynie zostawiając otwór na szyji konika . Przekręcamy na prawą stronę , strzyżemy grzywę wypychamy kulką silikonową.
krok 7
Przycinamy kij od szczotki na 90 cm długości .Na przyciętą końcówkę zakładamy kawałek materiału ok 20/20 cm fastrygujemy i wypychamy kulką silikonową , ściągamy nitkę , aby powstała taka kulka jak na zdj nr 14 . Dla umocnienia przyklejamy klejem na gorąco kijek do materiału, aby się nie wysuwał. Końcówkę kija wkładamy do środka głowy celujemy między uszy , dosyć mocno dopełniamy kulką silikonową i zszywamy otwór nitką fastrygujac dookoła. Następnie ściągamy mocno nitkę i zszywamy . Dla umocnienia można podkleic klejem na gorąco kijek do materiału, żeby był stabilny i nie wysuwał się.
krok 8
Szyjemy uzdę. Z tkaniny bawełnianej tniemy paski o długości 2x 18 cm i 2x 60 cm . Robimy lamówkę , boki pasków zapraszać do środka , a następnie złożyć na pół i zszyc na maszynie . W ten sposób powstają części uzdy, które należy przyszyc do kółek. Dwie krótsze na pysk , jedna dłuższa za uszy , druga dłuższa do trzymania . Praktycznie nasz konik jest juz gotowy do zabawy
krok 9
Ostatni krok można ominąć jak do uzdy użyło się kolorowych taśm rypsowych , bawełnianych lub tkanin. Ja mając tkaninę bawełnianą w szaro biały zygzak trochę ja pokolorowalam pisakami do tkanin nadając w ten sposób swój charakter.
krok 10
Konik uszyty i gotowy do zabawy . Kreatywna zabawka dla dzieci pobudza fantazje oraz koordynację ruchową . Miłego szycia .