Mała torebka z podszewką i zapinana na zamek
średni
1
zaloguj się aby zagłosować
Fakt jest taki, że każda kobieta lubi torebki! :) A uszycie jej własnoręcznie na pewno przyniesie wiele satysfakcji :) Mała torebka może być odpowiednia na wiele okazji, zarówno do noszenia na co dzień, jak i specjalne okazje. Można ją uszyć ze skóry, zamszu lub innej tkaniny, gładkiej lub wzorzystej. Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia.
krok 1
Potrzebne materiały: Wersja bez paska: - tkanina właściwa o wymiarach 35 cm długości x 70 cm szerokości - podszewka o wymiarach 35 cm długości x 70 cm szerokości - zamek około 30 -35 cm - nici, igła, nożyczki - maszyna do szycia Wersja z paskiem: - tkanina właściwa o wymiarach 35 cm długości x 150 cm szerokości - podszewka o wymiarach 35 cm długości x 70 cm szerokości - zamek około 30 -35 cm - 4 metalowe półkola lub małe prostokąty - 2 karabińczyki - nici, igła, nożyczki - maszyna do szycia Wycinamy kształt torebki z tkaniny właściwej oraz podszewki x 2. Najlepiej wycinać z tkanin złożonych prawa strona do prawej, ponieważ potrzebujemy odbicie lustrzane.
krok 2
Wszywamy zamek: a. układamy tkaniny i zamek w następującej kolejności: podszewka prawą stroną do góry, zamek, tkanina właściwa lewą stroną do góry (podszewka z tkaniną główną stykają się prawymi stronami). Następnie brzeg, który będziemy zszywać upinamy szpilkami. Zszywamy na maszynie, prowadzimy ścieg jak najbliżej ząbków zamka.
krok 3
Wszywamy zamek: b. do drugiej taśmy zamka przypinamy tkaniny w taki sposób, aby taśma zamka znalazła się pomiędzy prawą stroną podszewki i prawą stroną tkaniny właściwej. Zszywamy na maszynie, prowadzimy ścieg jak najbliżej ząbków zamka.
krok 4
Zanim przejdziemy do następnego kroku, warto zaprasować podszewkę jak najbardziej w dół od taśmy zamka. Uchroni to nas przed podnoszeniem się podszewki i wplątywaniem się jej w ząbki zamka podczas otwierania i zamykania torebki :) Jeśli chcemy, aby nasza torebka miała pasek, przygotowujemy uszka na których go zaczepimy oraz pasek. W celu przygotowania uchwytów na pasek wykrawamy z tkaniny właściwej dwa prostokąty o wymiarach około 6 cm x 10 cm, składamy na pół wzdłuż dłuższego boku (prawa strona do prawej) i zszywamy. Po zszyciu wywracamy tkaninę na prawą stronę, szew układamy na środku i przewlekamy powstałe uszko przez metalowy prostokąt. Pasek przygotowujemy w podobny sposób, ale zdecydowanie dłuższy. Pasek przy mojej torebce jest długi na 115 cm. Jeśli nie chcemy paska, ponieważ wolimy rączkę z jednej strony torebki (taką, którą zastosowałam przy drugiej torebce), to jest to moment, aby ją przygotować.
krok 5
Przygotowujemy torebkę do zszycia. Układamy tkaniny w taki sposób, aby podszewki stykały się prawymi stronami oraz tkaniny właściwe przylegały do siebie prawymi stronami. Upinamy szpilkami na około. Pomiędzy dwie warstw tkaniny właściwej wkładamy przygotowane wcześniej uszka na pasek/rączkę, w taki sposób, aby niezszyte końce wystawały poza tkaninę. Uszka/rączkę umiejscawiamy na takiej wysokości jakiej chcemy. Ja umieściłam uszka na pasek w miejscu, w którym torebka ma się składać na pół. UWAGA! Przed zszyciem torebki rozpinamy zamek przynajmniej do połowy, ułatwi to nam wywrócenie torebki na drugą stronę. Jeśli do torebki wszywamy zamek z metalowymi ząbkami, podczas szycia uważamy na ten element, gdyż może się to skończyć złamaną igłą!
krok 6
Przeszywamy torebkę na około. UWAGA! Należy zostawić w podszewce niezszyty otwór o szerokości kilku centymetrów, za pomocą którego wywrócimy torebkę na prawą stronę.
krok 7
Po zszyciu torebki obcinamy rogi, aby tkanina w tych miejscach lepiej się ułożyła po wywróceniu na drugą stronę. Robimy również małe nacięcia na brzegach tkanin, co kilka centymetrów na całej długości.
krok 8
Wywracamy torebkę na prawą stronę i ręcznie zszywamy otwór w podszewce.
krok 9
GOTOWE!! :) Prawda, że proste? Torebka w wersji na co dzień może wyglądać tak:
krok 10
A wersja bardziej elegancka, z rączką zamiast paska, tak: