Lalka w tiulowej spódnicy
średni
0
zaloguj się aby zagłosować
Jak samodzielnie uszyć lalkę oraz zrobić dla niej tiulową spódnicę :)
krok 1
Do uszycia lalki potrzebujesz: - bawełny o wymiarach około 50x100cm (mogą być różne kolory) - filcu o wymiarach około 20x20cm - około 200g wypełnienia, np. antyalergicznej kulki silikonowej - kordonek do wyszycia oczu i ust lub farbek do malowania po tkaninach - wstążeczki, guziczki i inne ozdobne elementy, które uznasz za przydatne - igły, nici, szpilki, nożyczki, maszynę do szycia - 0,5 metra sztywnego tiulu (jeśli zechcesz, aby Twoja lalka miała spódnicę) - około 5-7 godzin czasu i trochę chęci :) Do dzieła, a raczej do szycia! ;) Przygotuj wykrój: Wykroje można znaleźć w internecie, najwięcej jest dostępnych na Pinterescie, polecam wyszukiwać po haśle „rag doll”.
krok 2
Głowa lalki: Przód głowy wytnij z jasnej bawełny, a grzywkę, kitki/kok i tył głowy z filcu. Następnie zszyj ze sobą przód głowy z grzywką oraz pozostałe elementy fryzury, czyli kitkę/kok (prawa strona do prawej i po zszyciu wywróć na drugą stronę).
krok 3
Ręce i nogi: Możesz wykroić je z całości w jednym kolorze lub wyciąć z innego koloru stopy i dłonie. W drugim przypadku najpierw trzeba wyciąć poszczególne elementy i połączy je ze sobą, tak jak pokazałam na zdjęciach poniżej. Następnie obszyj na około wykrój nóg i rąk i wypełnij je kulką silikonową. Dobra rada! Zanim wywiniesz na drugą stronę ręce i nogi lalki ponacinaj minimalnie materiał w kilku miejscach, zwłaszcza na łukach, jednak uważaj, aby nie przeciąć szwu. Nacięcie tkaniny pozwoli uniknąć marszczeń :)
krok 4
Ciałko: Wytnij ciałko na dwóch pojedynczych kawałkach materiału. Następnie połącz przód ciałka z przodem głowy i tył ciała z tyłem głowy (zszyj prawą stronę do prawej).
krok 5
Zszyj lalkę: Do przodu lalki przypnij szpilką wypchane ręce i nogi lalki, następnie zszyj tak połączone elementy. Na przód lalki z doszytymi rękami i nogami nałóż tył lalki (prawa strona do prawej) i upij szpilkami na około, aby połączyć przód z tyłem. Pamiętaj, żeby teraz dołączyć elementy fryzury, jak o tym zapomnisz Twoja lalka nie będzie miała kitek czy też koka ;)
krok 6
Trudno jest zszyć lalkę na około, gdy w środku znajdują się ręce i nogi lalki. Proponuję najpierw schować do środka tylko ręce i zacząć zszywanie od połowy ciałka z jednej strony i skończyć z drugiej strony na wysokości łączenia ciałka z nogami. Potem schowaj nogi do środka, połącz szpilkami dół ciałka i zszyj pozostałą część. Uwaga! Zostaw niezszyty otwór na około 7cm, żeby móc potem wyciągnąć ręce i nogi ze środka lalki :)
krok 7
Wywiń wszystko na prawą stronę, a Twoim oczom ukaże się lalka :) Aby nadać jej ładny kształt i spowodować, że będzie mięciutka, wypełnij jej główkę i brzuszek kulką silikonową. Dziurę, która została w boku lalki zaszyj ręcznie.
krok 8
Lalka gotowa, teraz trzeba ją trochę upiększyć :) Spraw, aby lalka miała piękne oczy i ładnie się uśmiechała. Możesz to zrobić za pomocą igły i kordonka lub użyj farbek do malowania po tkaninach. Zanim ostatecznie zaczniesz wyszywać/malować możesz najpierw naszkicować ołówkiem, aby wiedzieć w którym dokładnie miejscu mają pojawić się oczy i usta na twarzy Twojej lalki :) Możesz również uszyć lalce kokardkę, którą wepniesz jej we włosy, czy doszyć jakiś ozdobny element wokół szyi.
krok 9
A możesz sprawisz jej świetną spódnicę z tiulu? Jeśli tak, to przygotuj pół metra sztywnego tiulu i wstążeczkę dłuższą o kilka centymetrów niż obwód brzuszka lalki. Złóż tiul na pół, aby złożenie przebiegało na dłuższym boku. Przetnij tiul na pół wzdłuż długiej krawędzi i wytnij paski o szerokości około 3cm tnąc po krótszym boku tiulu. Następnie każdy wycięty pasek tiulu zawiąż na wstążeczce. Możesz to zrobić tak, że pasek tiulu składasz na pół, przykładasz do wstążeczki i krawędzie niepołączone danego paska tiulu przewijasz przez otwór, który powstaje pomiędzy krawędziami połączonym i ściągasz tak mocno, aż powstanie supełek na wstążce. I tak pasek po paseczku przywiązujesz do wstążeczki, aż spódnica będzie gotowa.
krok 10
Lalka gotowa, do tego pięknie wystrojona! Od Ciebie zależy jak bardzo strojna będzie, możesz jej nadać niepowtarzalny wygląd! :)