Sukienka z szyfonu do tańca/baletu
łatwy
0
zaloguj się aby zagłosować
Sukienka z ogonkami z szyfonu idealna do tańca takiego jak balet. Dobra dla każdego dzieci i dorosłych. Wypróbowana przez dziewczynki tańczące balet :)
krok 1
Do zrobienia sukienki potrzebne nam będzie: - 2 kolory szyfonu ( biała baza i dowolny ulubiony kolor) po około 2m każdego. - około 3 metrów lamówki atłasowej w wybranym kolorze - nici, maszyna do szycia - podkoszulek osoby dla której szyjemy - szary papier do stworzenia wykroju - nożyczki, ołówek, miara krawiecka, linijka.
krok 2
Zaczynamy od wykroju. Bierzemy nasz podkoszulek, składamy go na pół i przykładamy do rogu papieru w linii prostej i odrysowujemy pokrój szyi i pachy. Odkładamy podkoszulek. Następnie zaznaczamy dwie długości naszej sukienki. Dłuższa ma być biała baza, krótsza to kolor minus jakieś 7-10 cm. ( najlepiej jakby ta długość bazy kończyła się jakoś w połowie uda). Rysujemy na tych poziomach dwie dość długie linie. Następnie mierzymy w linii prostej długość podkroju pachy i odejmujemy otrzymaną długość od długości naszej bazy (np ja miałam 75cm baza i 18 długość pachy i odejmujemy otrzymujemy 57cm). Bierzemy miarę krawiecką i odmierzamy nasze przykładowe 57 cm i przykładamy do końca podkroju pachy. Teraz bierzemy linijkę (najlepiej 20cm lub więcej zależy jakie długie chcemy ogony) układamy ją w pod kątem prostym do naszych linii wyznaczających długości sukienki tak aby początek dotykał linii, która określa długość białej bazy, a drugi koniec łączymy z odmierzoną wcześniej miarą krawiecką. Zaznaczamy i przeciągamy powstałe linie. Wycinamy. Tak powstaje nam wykrój na bazę i kolorowy wierzch sukienki w jednym.
krok 3
Teraz w kolejnym kroku, dość istotnym układamy nasz materiał. Zaczynamy od bazy, składamy materiał wzdłuż na pół, następnie w poprzek znów na pół. Tam gdzie powstały nam dwa zagięcia materiału to nasza góra, a gdzie pojedyncze zgięcie to nasz środek. Przykładamy nasz wykrój przypinamy szpilkami i wycinamy nie przecinając żadnych naszych zagięć. (można dodać max 1cm na zapas szwów bocznych) Z drugim kolorem robimy to samo, tylko zaginamy nasz wykrój na dole tak aby powstała krótsza długość sukienki, wcześniej zaznaczona. Przypinamy szpilkami i wycinamy.(jeśli w bazie robimy zapas na szwy to tu też )
krok 4
Przechodzimy do szycia. Najpierw zszywamy ukośne boki po obu stronach w bazie i w kolorze.(uważamy aby nasze wszy były wszędzie równe i jak najbliżej krawędzi) Następnie wkładamy jedną w druga, kolor na bazę.( prawa strona bazy do lewej strony koloru). Spinamy szpilkami dookoła otworu pach i podkroju szyi. (uważamy aby boczne szwy bazy i koloru się schodziły) Wszywamy lamówkę w otwory pach i w podkroju szyi.( możemy dla uproszczenia najpierw zszyć bazę i kolor przy krawędzi otworów pach i podkroju szyi) Więcej zdjęć w kroku 5.
krok 5
Dalsze zdjęcia do kroku 4
krok 6
I gotowe, życzę miłej zabawy :)