Przepis na wiosenną czapkę z własnoręcznie wykonanym nadrukiem
łatwy
0
zaloguj się aby zagłosować
Wiosenna czapka uszyta z cienkiej dzianiny dresowej ozdobiona własnoręcznie wykonanym nadrukiem - czy to nie brzmi fajnie? Pomysł na oryginalny dodatek na wiosnę dla dzieciaków i dla dorosłych :) Do zrobienia nadruku potrzeba Ci farby do tkanin i pieczątki - możesz też wykonać stempel z ziemniaka albo z gąbki :) Na czapkę potrzebujesz nie duży kawałek dzianiny :)
krok 1
Zaczynamy od wykonania wykroju na czapkę. Mierzymy obwód głowy i dzielimy na pół - do tego co nam wyjdzie dodajemy 1- 1,5cm zapasu na szew i rysujemy linię, która będzie dolną krawędzią czapki. Teraz wybieramy długość czapki/głębokość - u mnie 23,5cm i rysujemy boki na taką długość, na końcu zaokrąglamy górne rogi tak jak na zdjęciu i wycinamy.
krok 2
Następnie składamy materiał na pół prawą stroną do prawej i przykładamy wykrój,przypinamy szpilkami. Odrysowujemy czapkę i wycinamy. Przygotowując ten tutorial szyłąm dwie czapki - jedną z nadrukiem , drugą bez.
krok 3
Teraz robimy nadruk, smarujemy pędzelkiem pieczątkę i odbijamy ją na tkaninie w różnych odstępach, mogą być równe lub bardziej nierównomiernie rozłożone na tkaninie - to już zależy od nas jak chcemy wy wyglądał nasz nadruk :)
krok 4
Gdy farba wyschnie przykładamy na dwie części czapki z nadrukiem papier do pieczenia i prasujemy kilka minut na wysokiej temperaturze żeby utrwalić nadruk i zabezpieczyć (żeby w praniu farba nie zeszła)
krok 5
Następnie składamy dwie części czapki prawą stroną do prawej i spinamy szpilkami.
krok 6
Teraz zszywamy czapkę na domowej maszynie od jednej dolnej krawędzi do drugiej po łuku około 0,5cm od brzegu ściegiem prostym lub malutkim zygzaczkiem. Brzegi obrzucamy zygzakiem.
krok 7
Gotowe, prawda, że mega łatwe? :) po więcej zapraszam na mój blog: www.przymaszynie.blogspot.com