MISBHV – polska marka, której historia ewoluowała od robienia nadruków na zwykłych czarnych bluzach w krakowskim mieszkaniu do największych pokazów na Fashion Weekach.
Tak wygląda droga, którą MISBHV przebyło, by stać się ikoną wśród polskich marek.
Krótka historia
Marka została założona przez Natalię Maczek oraz Katarzynę Kotnowską. Początki nie wyglądały zachwycająco – skromna kolekcja składała się z dosyć standardowych T-shitrów oraz czarnych bluz z nadrukiem “MISBHV”. Pierwszym głośnym projektem okazała się kolekcja “Team Paris” – pojawiła się jako ubiór wielu uczestników Opener’s w roku 2013. Wtedy marka zaczęła zwracać na siebie uwagę oraz wychodzić na rynek globalny, otwierając sklepy przede wszystkim w Azji.
Droga na wybiegi
Aby zdobyć popularność w branży mody oprócz reklam należy zachęcić do siebie celebrytów i influencerów. MISBHV udało się zdobyć serce naprawdę grubej ryby – bluzę z serii Nasty założyła sama Rihanna, po tym jak produkt został jej wysłany w prezencie od marki. Okazało się to prawdziwym przełomem dla firmy – w końcu Rihanna znana jest na całym świecie, a jako celebrytka stanowi także wyznacznik mody. Dzięki temu MISBHV osiągnęło sukces w social mediach, a sprzedaż ruszyła jak szalona.
Już w 2016 roku wspomniana już ikona muzyki i mody założyła kolejny strój od MISBHV- tym razem jako kreację na swoim koncercie w Paryżu. Również tamtego roku marka miała okazję zadebiutować na jednym z najważniejszych wydarzeń modowych- New York Fashion Week.
Moda i kultura
W duecie dowodzącym MISBHV doszło do zmiany – Tomasz Wirski zastąpił jedną z założycielek, Katarzynę Kotnowską. Pod jego opieką w 2018 roku odbył się jeden z najbardziej znanych pokazów brandu. Pokaz o nazwie Polish Jazz odbył się 6 czerwca w Pałacu Kultury I Nauki w Warszawie. Przy akompaniamencie klasyków polskiej muzyki jazzowej zaprezentowano ubrania odważne i nietuzinkowe.
Perspektywy na dalsze sukcesy
W tym roku Natalia Maczek znalazła się wśród setki najbardziej wpływowych ludzi streetwearu na świecie według Hypebeast. Polka pojawiła się tuż obok takich nazwisk jak Kanye West czy Alexander Wang.
Do znanych twarzy, które pokochały tę polską markę, należą najbardziej wybredne streetwearowo gwiazdy – na przykład siostry Hadid, The Weeknd, A$AP Rocky, Kardashianki czy Kaia Gerber.